Scammerskie reklamy Homescapes i Gardenescapes zbanowane w Wielkiej Brytanii

Reklamy Homescapes i Gardenscapes, dwóch niezwykle popularnych casualowych tytułów od dewelopera Playrix, zostały zakazane przez brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamowych (ASA) za wprowadzanie oglądających w błąd.

Reklamy zawierały rzekomy materiał filmowy z rozgrywki, w tym łamigłówkę wielokrotnego wyboru i układankę do wyciągania szpilek, które zdaniem kilku użytkowników nie są reprezentatywne dla żadnej z gier.

Jeśli kiedykolwiek widzieliście jedną z tych reklam (a na pewno widzieliście, YouTube o to zadbało), bez wątpienia zrozumiecie, dlaczego zdecydowano się ukarać ich twórców.

Mimo że Playrix argumentowało, że obie mini-gry są obecne w ich tytułach, ASA zgodziło się ze skarżącymi, że nie pojawiają się one wystarczająco często, aby reklamy można było uznać za reprezentatywne – nie wspominając nawet o tym, że omawiane etapy pojawiają się w grach znacznie później, długo po tym, jak większość użytkowników zrezygnowała już z gry.

Według BBC News, spośród tysięcy poziomów rozgrywki zaledwie dziesięć przypominało sceny przedstawiane w reklamach.

Playrix zakwestionowało skargę, ale jest mało prawdopodobne, aby byli zbytnio zbulwersowani nakazem wydanym przez brytyjski urząd.

Obie gry zarobiły znacznie ponad miliard dolarów, więc deweloper na pewno może sobie pozwolić na wprowadzenie niezbędnych zmian w swoich kampaniach promocyjnych, tak aby obie gry nie zniknęły w zapomnieniu.