Forge of empires poradnik – jednostki, budynki, walka i diamenty

Forge of Empires Poradnik

Kolejna bardzo popularna i znana gra strategiczna, a mianowicie Forge of Empires – poradnik do gry odpowie na wiele pytań użytkowników i doradzi w wielu kwestiach. Dowiedzcie się między inny jak zdobyć diamenty za darmo, o budynkach i jak planować miasto, jak atakować i jak się bronić. To tak naprawdę tylko część odpowiedzi na pytania jakie zadają gracze.

Dla ciekawskich w podobnym klimacie powstał także Empires and Puzzles poradnik, do którego przeczytania również serdecznie zapraszamy, każdego zapalonego gracza.

Czy gra Forge od Empires jest darmowa?

Tak, gra Forge od Empires jest darmowa. Producenci gry dają możliwość każdemu zagrania w ich tytuł. Choć jeśli mielibyśmy się dochodzić to oczywiście istnieją w niej mikropłatności, które znacząco ułatwiają grę. Jeśli więc jesteś uczulony na punkcie walut premium to może Cię to zakuć.

Który świat wybrać?

Nie ma to kompletnie żadnego znaczenia. Jeśli chcesz rozpocząć solową rozgrywkę to uwierzcie mi, że każdy serwer da Wam taką samą dawkę emocji, złości i radości z gry. Sytuacja może się nieco zmienić jeśli chcecie pograć z kumplami wtedy dobierzcie wspólnie jednakowy i bawcie się razem. W Forge of Empires nie ma lepszych i gorszych serwerów.

Jak usunąć konto w FoE?

Możliwości usunięcia konta z poziomu gry w Forge of Empies nie ma. Jest to nieco uciążliwe dla graczy, który po prostu chcieliby zakończyć rozgrywkę resetując całkowicie swoje osiągi w grze. Jedynym sposobem, w którym możemy usunąć nasze konto jest kontakt z supportem gry, który znajdziecie pod tym linkiem: Support.

Jak zdobyć zaopatrzenie?

Zaopatrzenie można zdobyć na naprawdę wiele sposobów. Po to oczywiście powstał ten Forge of Empies poradnik. Po pierwsze, wypełniaj misje, za nie również otrzymasz zaopatrzenie. Dodatkowo rozwijaj każdy budynek, który odpowiada za produkcję surowców. Pamiętaj, aby starać się o posiadanie pereł architektury i innych specjalnych budynków, które pomogą Ci w pozyskiwaniu dodatkowego zapatrzenia. Nie zapominaj także o atakowaniu i plądrowaniu miast przeciwników, bo to również do tego prowadzi.

Jak opuścić gildię i jak do niej dołączyć?

Jak opuścić i jak dołączyć do gildii - Forge of Empires poradnik

Opuścić gildię można na dwa sposoby tak naprawdę. Pierwszy jako administrator danej Gildii, drugi jako zwykły jej członek. Z racji tego, że większość zadających jest zwykłym członkiem zaczniemy od tego sposobu. Żeby opuścić gildię musisz wejść w Profil gildii, następnie Członkowie i na liście szukasz wiersza ze swoim nickiem obok, którego pojawi się czerwony krzyżyk. Klikasz go i skończone.

Aby dołączyć do gildii musisz wejść w społeczność (ikonka z 3 głowami). Tam poszukaj tarczy, po kliknięciu w nią będziesz miał tak naprawdę dwie możliwości. Założyć gildię lub sprawdzić zaproszenia, które zostały do Ciebie wysłane. I tak oto staniesz się członkiem jednej z nich.

Jak zdobyć diamenty?

Okej, wyjaśnijmy sobie pewną kwestię. Ten Forge of Empires poradnik nie powstał tylko żeby wprowadzić Was nieco lepiej w rozgrywkę, ale i przestrzec. Nie ma czegoś takiego jak w zupełności darmowe diamenty w FoE. Jeśli ktoś Ci takie oferuje to w 99% jest to oszust i uciekaj od niego jak najdalej. Choć jest jeden sposób.

Jak zdobyć darmowe diamenty?

Taka opcja zdarza się bardzo rzadko, ale daje ją nam pewien serwis. Mowa tutaj o Gamehag, które od dobrych kilku lat daje możliwość graczom takim jak my na właśnie darmową walutę premium. Więc jak zdobyć w Forge of Empires darmowe diamenty? Wystarczy, że zarejestrujesz się w Gamehag klikając w baner poniżej i zaczniecie wypełniać misje. Zaś misje to czysta przyjemność, bo wystarczy po prostu grać w gry.

Jak zdobyć darmowe diamenty w Forge of Empires
Empires and Puzzles – poradnik jak zdobyć darmowe diamenty z Gamehag

Gdzie są punkty i jak je szybko zdobyć?

punkty - Forge of Empies poradnik i sposoby na ich zdobycie

Punkty rankingowe znajdziesz w lewym górnym rogu ekranu gry. Punkty zdobędziesz za surowce, wygrane ataki na przeciwników, postawione budynki i wiele innych czynności. Mało się pomylę jeśli powiem, że zdobyć punkty możemy w 50% czynności jakie wykonujemy w grze.

Jak walczyć w Forge od Empires?

Walka w FoE jest nieco mniej ważna niż samo miasto, ale sprawia najwięcej frajdy. Żeby móc mówić o walce w Force of Empires tak naprawdę powinniśmy zacząć od jednostek, które zaraz poruszymy, a następnie nauczę Was krok po kroku jak atakować i plądrować innych graczy.

Forge of Empies – Jednostki

W Forge of Empires jednostki stanowią filar każdego miasta. Dzięki nim będziesz mógł atakować jak i bronić swojego miasta. Zależnie od epoki w jakiej jesteś możesz werbować różne oddziały. Jest ich naprawdę masa i nie ma tu zasady najlepszy/najgorszy. Wraz z rozwojem zyskujesz coraz to lepsze siły do walki i tego się trzymaj. Musisz też pamiętać, że nie ma złotej recepty na wygraną i każda epoka i jednostki mają swoje mocniejsze i słabsze strony.

Jak atakować i plądrować?

Jest to chyba najciekawszy temat w całym Forge of Empires. Jak atakować i plądrować przeciwników. Żeby atakować sąsiadów musisz w epoce żelaza odblokować coś takiego jak Strategia wojskowa, która daje Ci taką możliwość. Dodatkowo możesz to robić poprzez wierzę PVP, wtedy pod avatarem swojej “ofiary” klikamy prawy przycisk i wybieramy atak. Dodatkowo jeśli ktokolwiek nas zaatakuje możemy dokonać zemsty.

Co do konkretnego scenariusza, to nie ma takiego. Każda epoka jest inna, każdy przeciwnik jest inny. Poznaj swoje jednostki, poznaj ich słabe i mocne strony i staraj się tak nimi zarządzać żeby osiągać jak najlepsze wyniki. Możesz zawsze skorzystać z poradników, które czasami pojawiają się na YouTube.

Budynki w Forge of Empires, czyli planowanie miasta

Wiadomo każdemu, że budynki i miasto to filar całej rozgrywki w Forge of Empires i na tym głównie powinniśmy się skupić. Schemat jest dość prosty. Musisz zbudować miasto, które będzie zaopatrywało Cię w surowce, generowało obywateli, a w końcowej fazie wzmacniało Twoją armię. Proste? No nie do końca. Łatwo się o tym mówi, ale ciężej to zrealizować.

Planowanie miasta

Miasto składa się z dużego planu opartego na siatce. W początkowej fazie gry może Ci się wydawać, że w Forge od Empires planowanie miasta nie ma większego znaczenia. Jest to błędne myślenie. W późniejszym czasie teren staje się ciaśniejszy. Budynków przybywa, a Ty musisz wycisnąć ze swojego miasta jak najlepszą wydajność. Także jeśli już zacząłeś grę i poczyniłeś pierwsze kroki licz się z tym, że będziesz używał trybu rekonstrukcji miasta. Jeśli nie masz koncepcji i chciałbyś nieco sobie rozplanować ten etap skorzystaj z planera. Poniżej umieszczam przykładowy plan miasta i kilka wskazówek.

  • Ratusz to centrum miasta i wszystkie drogi muszą do niego prowadzić, nie zapomnij o tym i nie umieszczaj go w rogu,
  • układaj budynki w kolumnach lub rzędach i staraj się odpowiednio je dobierać, przykładowo budynki 3×3 powinny być obok siebie w jednej kolumnie lub rzędzie,
  • każdy budynek musi mieć drogę, która doprowadzi go do Ratusza, inaczej nie będzie funkcjonował

Budynki

W Forge of Empires budynki tak jak wspominałem są bardzo ważne, tak samo jak ich odpowiednie rozmieszczenie. Postaram się przybliżyć Wam teraz kilka z nich i omówić pokrótce ich funkcje jak przystało na porządny Forge of Empires poradnik.

Akwedukt

W Forge of Empires akwedukt pełni rolę dekoracyjną. Oczywiście w kontekście kategorii budynków. Jego wielkość to 3×1, odblokowywany jest w Epoce żelaza, a koszt jego budowy to 140 diamentów. Po odrestaurowaniu akwedukt podwaja nawodnienie w Twoim mieście, a jego dodatkowym atutem jest brak wymogu co do ulic (nie jest ona wymagana).

Studnia życzeń

Studnia życzeń to budynek, który daje nam bonusy. Możemy posiadać ich niezliczoną ilość i każda, zależnie od epoki będzie nagradzać nas losowym bonusem. Bonusy reaktywują się po upływie 24h

Tarasy rolne

Tarasy rolne z pewnością przydadzą się każdemu śmiałkowi, który chciałby pozyskać perły architektury. W skrócie tarasy rolne pomogę nam w zdobyciu surowców, których nie pozyskamy z nikąd inąd. Gracze przede wszystkim wykorzystują je do masowej produkcji PR i sprawdzają się naprawdę nieźle.

Ogród japoński

ogród japoński - Forge of Empires poradnik

Jest to zestaw budynków, który może generować dodatkowe bonusy. Warto jednak pamiętać o odpowiednim jego ustawieniu. Ogród japoński składa się z kilku elementów tak jak na obrazku. Są to: brama cesarska, strefa zen, skała sakura, staw nishikigoi oraz gong mądrości. Każdy z nich przy odpowiednim połączeniu może generować dodatkowe bonusy, przykładowo: punkty rozwoju, monety, zaopatrzenie, % do ataku, % do obrony itp.

Wieża zwycięstwa

Dla wielu graczy wieża zwycięstwa w Forge of Empires to zbędny budynek. Jedyne co ona generuje to punkty sławy, których tak czy siak jest mało. Niektórzy z bardziej doświadczonych graczy zalecają stawianie wieży sygnałowych, które są dużo bardziej przydatne.

Galeria sław

Przywódcy gildii biorący udział w wojnach GvG dużo chętniej przyjmują graczy, którzy posiadają galerię sław. Jeśli nie przynależysz do żadnej z nich będzie to dla Ciebie zbędny budynek, który dodatkowo będzie łatwym łupem dla atakujących Ciebie graczy.

Perły architektury

W Forge of Empires perły architektury to swego rodzaju specjalne budynki. Zbudować je możecie ze specjalnych planów i towarów zależne od epoki, z której jest dana perła. Dodatkowo ten rodzaj budynków gwarantuje Twojemu miastu dodatkowe bonusy. Dodatkowo postaramy się przedstawić Wam najpopularniejsze z nich. Jest to bardzo ważna kwestia, rozpisanie wszystkich pereł w moim Forge of Empires poradnik raczej nie będzie możliwe, dlatego napomknę Wam z 2 przykładowe, a resztę odkryjcie sami.

Arka

Arka w Forge of Empires głównie przydatna dla członków jakiejkolwiek gildii. Ta perła architektury pozwala nam na generowanie zaopatrzenia bezpośrednio do skarbca gildii, a wraz z rozwojem o ileś % wzrasta suma wkładu.

Latarnia z Faros

Po zbudowaniu Latarni z Faros w FoE możemy liczyć na dodatkowe losowe zaopatrzenie co 24h. Dodatkowo pierwsze wyprodukowane zaopatrzenie wzrasta o jakiś % zależnie od poziomu budowli.