Brawl Stars poradnik – triki, porady, jak zagrać, postacie

brawl stars poradnik

Ostatnio pisałem o Legendach w Brawl Stars, a dziś Brawl Stars poradnik. Ku mojemu zdziwieniu artykuł przyjęliście bardzo pozytywnie. Nie spodziewałem się też, że jeszcze tyle osób w tę grę gra. Troszkę przeryłem internet i dowiedziałem się o wielu ciekawych aspektach, którym casualowi gracze nie stosują, mogłoby to pomóc w doskonaleniu ich gry.

Dlatego też po namysłach stwierdziłem, że dzisiejszy artykuł poświęcimy na taki poradnik do Brawl Stars, choć skłaniał bym się do nazwania go serią trików, które powinni stosować gracze.

Poradnik do Brawl Stars
Poznaj dalszą część naszego Brawl Stars poradnika.

Brawl Stars poradnik, czyli porady, triki, które musisz znać!

Wiele z tych trików z pewnością będzie Wam znane, wielu powie nawet, że to jest oczywiste. Ja z doświadczenia powiem Wam, że tak nie jest. Dużo się szczeka, mało się robi. Tak wygląda w 80% przypadków dlatego tez skupcie się na artykule i zastosowaniu porad w praktyce, a zapewniam, że Wasza gra i pucharki w Brawl Stars wzrosną!

Brawl Stars – co to jest?

Każdy dobry poradnik powinien wyjaśnić Ci na samym wstępie, o czym on jest? Tak więc Brawl Stars to gra na smartfony stworzona przez studio Supercell twórców takich rarytasów jak chociażby Clash Royale. Bardzo doświadczeni deweloperzy podjęli się stworzenia prostej gry, w której (podobnie jak w reszcie tytułów) rywalizacja z innymi graczami będzie dawać frajdę. Tak też się stało! Miliony graczy pobrało Brawl Stars, a znaczna część z nich w dalszym ciągu ogrywa ten tytuł.

O co chodzi w Brawl Stars?

Już Ci tłumaczę. Brawl Stars to gra, w której skupiamy się na rywalizacji z innymi graczami. Czyste gracze versus gracze. Coś dla fanów adrenaliny. Nieco przesadziłem, ale w jakimś stopniu z tym stwierdzeniem ocieram się o prawdę.

Trybów jest wiele, są 3vs3, coś ala battle royale, obrona skrzyni i wiele więcej. Do wyboru mamy wiele postaci. Wybieramy i startujemy z rozgrywką. Z każdą grą zyskujemy coraz to więcej punktów, które dają nam możliwość na wiele sposobów podwyższania poziomów naszych Brawlerów. I ot cała filozofia gry.

Brawl Stars Postacie – Brawlerzy – tier lista

Brawl Stars Postacie
Poznaj jakie postacie w Brawl Stars są aktualnie dostępne.

Podzielę sobie postacie z Brawl Stars w formie tier listy abyście wiedzieli jaką wartość każde z nich posiadają. Będzie tutaj 6 poziomów, a każdy z nich krótko opiszę i zaprezentuję Wam.

Postacie Startowe

Jest to grupa postaci dostępna za zdobywanie pucharków, a pierwsze z nich dostajemy za darmo w ramach rozpoczęcia gry. Nie świadczy to jednak o tym, że są one słabe. Po prostu są wszech dostępne i często grywane.

  • Shelly
  • Nita
  • Colt
  • Bull
  • Brock
  • Jessie
  • Dynamike
  • Bo

Postacie rzadsze

Tutaj sprawa ma się bardzo podobnie do poprzedniej. Brawlerzy mocni na swój sposób, dostępni, ale już nieco ciężej je złapać niż poprzednie. Chociażby El Primo uważany jest za jedną z najlepszych postaci pod tryb Showdown.

  • El Primo
  • Poco
  • Barley

Super rzadkie postacie

  • Carl
  • Ricochet
  • Darryl
  • Penny

Epickie postacie Brawl Stars

  • Piper
  • Pam
  • Frank

Mityczne postacie w Brawl Stars

  • Mortis
  • Tara
  • Gene

Brawl Stars Legendy

  • Spike
  • Crow
  • Leon

Brawl Stars sterowanie – bardzo ważna rzecz!

Brawl Stars Sterowanie Poradnik
Tak wygląda kontroler postaci w Brawl Stars.

Sprawa jest dość prosta. Nie wiem jak wygląda to na ten moment, ale swego czasu byłą możliwość gry w Brawl Stars w tzw. tap to control. Polegało to mniej więcej na tym, że gracz mógł poruszać się Brawlerem klikając w dane miejsce gdzie potencjalnie chciał pójść. W ten sposób przemieszczał się po mapie.

Czasy się nieco zmieniły, gracze są o niebo lepsi niż na początku. Nie są to już takie bolki do bicia jak wygląda to w początkowych fazach gry i szczerze odradzam Ci ten system poruszania się. Musisz być szybki, zwinny i robić dodge rodem Challenger z Ligi Legend.

Dlatego powstaje też ten Brawl Stars poradnik, który ma na celu wskazać takie proste porady, o których niektórzy mogli nie wiedzieć. Wracając, wszyscy jak tu siedzicie i czytacie wypierdzielacie system “tap to control” i przerzucacie się na joysticki. Od dziś, joystick to Wasz przyjaciel!

Movement w Brawl Stars jest bardzo ważny

Tak jak wyżej wspominałem poruszanie się w grze jest bardzo ważne. Profesjonalni gracze stworzyli nawet techniki, które powinno się stosować żeby być dużo lepszym. Z racji tego, że dobry wuja od AndroidGames.pl zawsze pomoże. Mój Brawl Stars poradnik omówi wszystkie te techniki.

Teasing

Słyszeli? Czy nie słyszeli? Teasing to technika polega na swego rodzaju podpuszczaniem przeciwnika. Dokładniej chodzi o umiejętne poruszanie się przy “murze”, tak jakbyśmy chcieli wyjść poza niego, ale na sekundę przed wychyleniem się cofamy. Co nam to daje? Potencjalny przeciwnik (typ narwańca) pomyśli, że chcecie wychylić na niego i odda strzały, w bardzo łatwy sposób możecie to wykorzystać i posłać zawodnika do piachu.

Poking oraz Kiting

  • Poking, technika polegająca na wychyleniu się lub podejściu pod przeciwnika, oddanie strzału i szybkie cofnięcie się. Pozwoli to na zadaniu obrażeń i uniknięcie otrzymania ich.
  • Kiting, jest podobny do powyższej techniki, ale polega na trzymaniu przeciwnika na większym dystansie i podpuszczanie go do gonitwy za Tobą. Dzięki temu możemy wyciągnąć przeciwnika od jego zespołu i zaciągnąć do swoich sojuszników, przy czym samemu zadać mu obrażenia. Ten, który goni zawsze jest w gorszej pozycji.

Dancing

Ta technika jest nieco mniej znana i stosowana przeważnie u takich Brawlerów jak Leon, Pam, Ricochet czy Colt. Polega to na celowaniu w przeciwnika z wyprzedzeniem. Dobre zastosowanie tej techniki jest chociażby w momencie, kiedy biegniemy równolegle z przeciwnikiem, pozwoli to na zadanie mu większych obrażeń, ponieważ więcej kul przyjmie “na klatę”.

Peeking

Popularne pojęcie i technika, stosowana w wielu grach competetive. Polega ona na naprzemiennym wychylaniu się zza np. muru i sprawdzanie pozycji, w której potencjalny przeciwnik mógłby się znajdować. W Brawl Stars można to wykorzystać do wychylania zza murku, oddanie strzału w przeciwnika i schowanie się. Zawodnik, może nawet nie ogarnąć, że otrzymał obrażenia i zaatakować Cię, a Ty bezpiecznie już będziesz schowany.

Harassing

Kolejna technika poruszania się lub atakowania w naszym Brawl Stars poradnik. Pojęcie również szeroko znane i używane w innych grach. Polega ono na skupieniu uwagi na zadawaniu obrażeń przeciwnikowi. Stosowana często w momencie, w którym planujemy późniejszy zmasowany atak. Wtedy przeciwnik po ówczesnym harassingu jest obity.

Pinching/Scissoring

  • Pinching, polega na atakowaniu przeciwnika z dwóch stron,
  • Scissoring, w tej technice atakuje się przeciwnika z wielu stron, co uniemożliwia mu uniknięcie wszystkich ataków i szybką eliminację.

Juking

Chyba najcięższa w wyuczeniu się technika, ale bardzo przydatna. Śmiem stwierdzić, że jest nieodłączną częścią gry na wyższym poziome. I niech ktoś mi powie, że Brawl Stars poradnik od wuja nie uczy! Technika polega na np. biegnięciu w jedną stronę i idealnie w tempo z atakiem przeciwnika cofnięcie się. Dzięki jukingowi możecie uniknąć naprawdę wielu ataków.

Dobra, bo zaraz wyjdzie, że cały nasz Brawl Stars poradnik będzie opierał się na poruszaniu. Fakt, faktem jest to nieodłączna część gry i cholernie ważna. O ile nie najważniejsza w całej grze. Jeśli opanujecie te techniki do perfekcji, gwarantuję Wam, że będziecie grać na bardzo wysokim poziomie. Oczywiście nie są to wszystkie techniki jest jeszcze kilka dodatkowych, ale odpuścimy je.

Brawl Stars poradnik – run Forrest, run!

Okej, żartowałem, a propos poruszania się to jest jeszcze jedna bardzo ważna sprawa! Samo poruszanie się, poruszaniem się. Czy też strzelanie, strzelaniem. Chodzi o to, że najlepiej jakbyście się wgl. nie zatrzymywali. Gracze League of Legends doskonale to będą rozumieć, ale o co mi chodzi.

Pamiętajcie, że przy każdej statycznej pozycji (czyli potencjalnym stanięciu w miejscu i nie ruszaniu się), jesteście bardzo łatwym celem. Starajcie się stale poruszać, a nawet atakować w biegu. Znacząco to utrudnia przeciwnikowi trafienie Was. Dlatego najlepiej jakbyście podczas gry nie zatrzymywali się.

Bądź dobry w jednej rzeczy, nie da się być dobrym we wszystkim.

Chodzi mi tutaj o Brawlerów. Oczywistością jest, że w życiu nie można być dobrym we wszystkim. To też przekłada się na gry. Nie będziesz w stanie grać wszystkimi Brawlerami mega dobrze. Owszem od czasu do czasu można zagrać czymś innym dla wprowadzenia jakiejś świeżości i odejścia od monotonni.

Bardzo ważne jest aby skupić się na maksymalnie trzech ulubionych postaciach i stale udoskonalać swoje umiejętności w ich zakresie. Dobrze jakby ich styl również znacząco nie odbiegał od siebie, co pozwoli Ci na jeszcze bardziej precyzyjne doskonalenie umiejętności.

Trenuj swoje umiejętności i nowe pomysły na botach – Brawl Stars poradnik.

Chcesz poznać nową postać? Może masz jakieś nowe pomysły na grę, ale nie jesteś pewien jak one wyjdą w praktyce? Nic nie stoi na przeszkodzie abyś odpalił grę na boty i tam właśnie sprawdził to co potrzebujesz. Unikniesz wtedy zbędnej utraty pucharków jeśli coś by nie wyszło. Nie oszukujmy się, nie jesteś w stanie potrafić grać daną postacią zanim ją poznasz. Dlatego chociażby dla samego poznania jej mechaniki wejdź sobie do gry z botami i sprawdź. Gwarantuję Ci, że dużo nerwów sobie w ten sposób zaoszczędzisz.

Nie jest to też wyssane z palca. Ile kroć oglądam filmiki profesjonalnych graczy czy to Counter Strike, czy też Ligi Legend. Szeroko mówią o tym, że zanim podejmiemy decyzję na grę nieznaną nam postacią, sprawdźmy ją. Mamy możliwość sprawdzenia jej na botach co nic nas nie kosztuje, a pomoże nam zrozumieć mechaniki i unikniemy czy to utraty punktów ligowych (w przypadku League of Legends), a w przypadku Brawl Stars pucharków.

Co-op Brawl Stars, to świetny pomysł!

Proste jak budowa cepa. Innymi słowy team play. To nieodłączna część tej gry. Musiałem to umieścić w naszym Brawl Stars poradniku. Wiele osób to wie, ale kompletnie się do tego nie stosuje, co jest chyba największym ich błędem. Skupcie się i zacznijcie grać wspólnie. Znajdźcie sobie chociażby jednego kompana do gry, a już będzie lepiej. Nie dość, że będzie Wam raźniej, bo to nie to samo co gra solo, to dodatkowo będziecie w stanie więcej zdziałać.

Bez porównania jest gra z kimś, a samemu. Gwarantuję Wam, że jak się skupicie, to będziecie potrafili wiele wycisnąć, ze wspólnej gry.

Brawl Stars – jak zagrać?

Zmierzając ku końcowi, jeśli chcecie zagrać w Brawl Stars standardowo, jak w przypadku każdej innej gry, udajemy się w czeluści Google Play. W magicznym okienku wyszukiwania wpisujemy jak się domyślacie nazwę naszej ukochanej gry. I tak oto zaprezentuje się Wam na Waszych ekranach. Nie pozostaje nic innego jak zassać, włączyć i grać! Kumple z Apple też to mają u siebie, ale wiadomo solidarność Androida Wam linka nie podam. 😀

To by było na tyle, na dziś. Pamiętajcie, że zawsze możecie mnie kopnąć w tyłek i zmobilizować do napisania kolejnej części poradnika, bo prawda jest taka, że jest masa kwestii, których nie poruszyłem dzisiaj. W jaki sposób możecie to zrobić? Napiszcie na naszym fanpagu na facebooku!